Naukasana (gulint ant pilvo)

Atsigulkite ant pilvo. Iškelkite rankas virš galvos. Įkvėpdami vienu metu kelkite į viršų rankas, kaklą, viršutinę liemens dalį ir kojas, kol kojų ir rankų pirštai atsidurs vienodame aukštyje. Kelių ir alkūnių nelenkite. Nepraraskite pusiausvyros. Grįžkite į pradinę padėtį.

Pratimo atlikimas

1. Atsigulkite ant pilvo, krūtinę ir kaktą priglauskite prie grindų. Kojas suglauskite, rankas laikykite prie šonų delnais į viršų. 2. Ištieskite lygiagrečiai rankas virš galvos delnais žemyn, pirštus suglauskite. Žastais lieskite ausis. 3. Įkvėpdami vienu metu lėtai kelkite rankas, galvą, kaklą, viršutinę liemens dalį ir kojas kuo aukščiau. Keldami nedarykite staigių judesių, kelių ir alkūnių nelenkite. Galvą iškelkite kiek galite, žastus laikykite prie ausų. Gerai išrieskite nugarą, kojas ir rankas iškelkite kuo aukščiau. Visą kūną reikia gražiai išlenkti, rankų ir kojų pirštai turi būti tame pačiame aukštyje. Grindis lieskite tik pilvo apačia, stenkitės neprarasti pusiausvyros. 4. Nejudėdami būkite tokia poza penkias sekundes arba tiek, kiek lengvai galite išbūti nekvėpavę. 5. Įkvėpdami lėtai grįžkite į pradinę padėtį: vienu metu nuleiskite kojas, rankas, galvą, kaklą ir viršutinę liemens dalį, kaktą priglauskite prie grindų. Kartokite pratimą tris kartus, prieš pradėdami iš naujo, vis pailsėkite. Visiškai baigę pratimą, atsipalaiduokite Savasana.

Sportas namuose

Pastaba

Abu šios pozos variantai netinka turintiesiems išvaržą, sergantiesiems pilvo organų sutrikimais, taip pat nėščiosioms.

Kuo naudinga Naukasana?

1. Pratimas gerai išmankština vidurinę stuburo dalį. Padeda gydyti deformuotą stuburą. 2. Kelia stuburo nervų tonusą. 3. Stiprina kaklo, pečių, nugaros, pilvo, rankų ir kojų raumenis. 4. Platina krūtinę, stiprina plaučius. 5. Reguliariai treniruojantis, nenukrypsta pilvo organai, gerėja jų veikla. 6. Gydo patemptas sausgysles, mažina nugaros skausmus. 7. Sutvarko virškinimą ir žarnyno veiklą. 8. Padeda išvaryti žarnyne susikaupusias dujas, gydo nuo raugėjimo, apsaugo nuo išvaržos. 9. Poza naudinga sergantiesiems astma. 10. Mažina riebalus ant pilvo ir klubų. 11. Kūnas pasidaro grakštus.


Pastabos

1. Abu Naukasanos variantus atlikite paeiliui vieną po kito,
2. Naukasana padės lengviau išmokti Bhujangasaną ir Dhanurasaną.

Parašykite komentarą