Shalabhasana

(Skėrio poza)
Pratimo atlikimas

1. Atsigulkite ant pilvo. Kakta ir nosimi lieskite grindis. Nesulenktas per kelius kojas suglauskite (pėdos turi liestis). Ištiestas rankas padėkite prie šonų delnais į viršų. Visiškai atsipalaiduokite. 2. Smakru lieskite grindis ir, tiesdami kaklą bei atlošdami galvą, kiek galėdami atkiškite smakrą. Krūtinės ir pečių nuo grindų nekelkite. 3. Sugniaužkite kumščius, laikykite juos prie šlaunų. 4. Įtempkite rankas, kojas ir nugaros raumenis. Kelių nelenkite. Lėtai ir giliai įkvėpkite. Nekvėpuokite. Kumščiais atsiremdami į grindis, lėtai kelkite tiesias suglaustas kojas į viršų. Galvos nuo grindų nekelkite. 5. Pabūkite kelias sekundes iškėlę abi kojas. 6. Iškvėpdami kumščius spauskite prie grindų ir, nelenkdami kelių, kojas lėtai nuleiskite ant grindų. Atsipalaiduokite.

Pastabos

1. Shalabhasana — nelengvas pratimas, jį išmoksite tik treniruodamiesi. Pradėję mokytis šią jogos pozą, nesistenkite per jėgą pakelti kojų kuo aukščiau. Treniruokitės pamažu, ir kas kartą, be didelių pastangų kelsite kojas vis aukščiau. Pradėkite mokytis šios pozos, kelias savaites pasitreniravę Ardha Shalabhasaną, kad priprastų ir sustiprėtų nugaros bei kojų raumenys. 2. Atlikdami šią pozą, kvėpuokite, kaip aprašyta aukščiau. 3. Prieš pratimą ir po pratimo visiškai atsipalaiduokite Savasana, kol kvėpavimas pasidarys normalus. 4. Šio jogos pratimo negali daryti sergantieji širdies bei plaučių ligomis, taip pat nėščiosios.

jogos

Kuo naudinga Shalabhasana?
Fizinis poveikis

1. Atliekant Shalabhasaną, treniruojamos kojos, klubai, sėdmenys, pilvo raumenys, diafragma, pečiai ir riešai. Poza naudinga juosmens raumenims, lytiniams organams ir liaukoms. 2. Nuo gilaus kvėpavimo išsiplečia ir stiprėja plaučiai, platėja krūtinė, gerėja kraujotaka. 3. Atliekant Shalabhasaną, labai įsitempia pilvas, keliamas kepenų, blužnies, inkstų, kasos, antinksčių ir priešinės liaukos tonusas. 4. Apatinė stuburo dalis pasidaro lankstesnė. Poza kelia strėnų ir kryžkaulio nervų tonusą. 5. Shalabhasana tiesina stuburą. 6. Mažina ant šlaunų, klubų, juosmens ir pilvo susikaupusius riebalus, plonina taliją. 7. Gerina žarnyno veiklą, skatina peristaltiką.


Terapinis poveikis

1. Shalabhasana gydo kai kurias skrandžio ligas ir virškinimo sutrikimus. 2. Mažina dujų kaupimąsi žarnyne po valgio. Tokiu atveju naudingiausia atlikti Shalabhasaną, Halasaną ir Bhujangasaną. 3. Aktyvina kepenų veiklą. 4. Poza yra profilaktinė priemonė, apsauganti nuo hemorojaus, venų plėtimosi. 5. Padeda gydyti bronchitą. 6. Mažina sėdimojo nervo neuralgiją, reumatinius klubų ir kelių sąnarių skausmus, strėnų ir kryžkaulio srities mialgiją. 7. Mažina kojų čiurnų ir pėdų pabrinkimą. 8. Padeda gydyti vidurių užkietėjimą. Gerina apetitą. 9. Poza naudinga sergantiesiems diabetu.

Pastabos

1. Pirmiausia 2—3 kartus atlikite Ardha Shalabhasaną, po to — Shalabhasaną. 2. Prieš Shalabhasaną būtinai atlikite Bhujangasaną, po Shalabhasanos — Dhanurasaną.

Parašykite komentarą