Viparita Karani

(Atvirkštinė poza)

Sanskrito kalba viparita reiškia „atvirkščias”, karani „veiksmas”. Atliekant pozą, kojos iškeliamos į viršų.
Atsigulkite ant nugaros. Kojas suglauskite, rankas laikykite prie šonų. Įkvėpdami delnais remkitės į grindis, nesulenktas per kelius kojas pakelkite į viršų. Iškvėpkite ir įkvėpkite. Lėtai iškvėpdami, vėl spauskite delnus prie grindų ir kelkite į viršų klubus ir dubenį, o kojas nuleiskite už galvos lygiagrečiai su grindimis. Kelių nelenkite. Įkvėpkite ir keletą kartų paprastai pakvėpuokite. Rankomis įsirėmę į sėdmenis, prilaikykite pakeltą kūno dalį. Įkvėpdami iškelkite kojas aukštyn, prilaikydami rankomis. Iškvėpkite ir kvėpuokite paprastai. Kojos visą laiką turi būti suglaustos, kelių nelenkite. Po šios pozos grįžkite į pradinę padėtį.

Pratimo atlikimas

1. Atsigulkite ant nugaros, kojas suglauskite. Rankas padėkite prie šonų delnais žemyn, nykščius priglauskite prie šlaunų. Kūną visiškai atpalaiduokite. 2. Įkvėpdami delnais remkitės į grindis ir lėtai kelkite abi suglaustas kojas aukštyn, kol jos atsidurs vertikalioje padėtyje. Kojų per kelius nelenkite, rankų nuo grindų nekelkite. Visiškai iškvėpkite. Tokia poza pabūkite 5 sekundes. 3. Giliai įkvėpkite ir lėtai iškvėpkite. Iškvėpdami vėl spauskite delnus prie grindų ir, nelenkdami kelių, kojas iš vertikalios padėties leiskite už galvos žemyn, kol jos atsidurs lygiagrečiai su grindimis. Tuo pat metu kelkite nuo grindų klubus ir dubenį, lenkdami stuburo apatinę dalį. Giliai įkvėpkite, po to keletą kartų paprastai pakvėpuokite. 4. Greitai sulenkite rankas per alkūnes ir delnais įsiremkite į sėdmenis netoli klubų sąnarių, kad padėtumėte išlaikyti pusiausvyrą. Alkūnėmis atsiremkite į grindis. 5. Įkvėpdami kojas vėl iškelkite aukštyn. Iškvėpkite ir kvėpuokite paprastai. 6. Kojas laikykite visą laiką suglaustas, per kelius nelenkite. Žiūrėkite į kojų didžiuosius pirštus. Kojų pėdas ir pirštus bei veidą atpalaiduokite. Kvėpuokite paprastai ir ritmiškai. Nejudėdami šia poza pabūkite iš pradžių 10 sekundžių, vėliau trukmę ilginkite iki dviejų minučių. 7. Grįžkite į pradinę padėtį šia tvarka. Giliai įkvėpkite. Lėtai iškvėpdami, kojas kaip pirma nuleiskite žemyn virš galvos lygiagrečiai su grindimis. Dar kartą giliai įkvėpkite ir, lėtai iškvėpdami, rankas padėkite prie šonų ant grindų. Delnus spauskite prie grindų. Nuleiskite ant grindų klubus, nesulenktas per kelius kojas. Visiškai išsitieskite. Giliai įkvėpkite, po to kvėpuokite paprastai. Prieš atsisėsdami visiškai atpalaiduokite kūną Savasana.

Joga namuose

Pastabos

1. Pratimą atlikite tik vieną kartą, nes jo poveikis organizmui priklauso nuo galutinės pozos trukmės, o ne nuo kartojimo. 2. Mokydamiesi kvėpuokite paprastai, vėliau — kaip čia nurodyta. 3. Atlikdami pozą, smakro nepriglauskite prie krūtinės. 4. Treniruodamiesi nerykite seilių. 5. Viparita Karani patartina atlikti nevalgius ir išsituštinus. Pavalgius pozos daryti negalima. 6. Negali treniruotis moterys nėštumo ir menstruacijų metu. 7. Poza netinka turintiesiems aukštą kraujospūdį arba sergantiesiems širdies ligomis.

Kuo naudinga Viparita Karani?
Fizinis poveikis

1. Viparita Karani teikia žvalumo, apsaugo kūną nuo ankstyvo senėjimo, veidą — nuo raukšlių, audinius — nuo suglebimo. 2. Kelia vidaus organų tonusą. 3. Reguliariai treniruodamiesi šia jogos poza, tapsite stiprūs ir sveiki, ilgiau gyvensite, nes skatinama skydinės liaukos, hipofizės, antinksčių ir lytinių liaukų veikla. 4. Poza labai naudinga plaučiams. 5. Suderinama tarpusavyje įvairių organizmo sistemų veikla: mažiau kraujo priteka į pilvo sritį, daugiau — į krūtinės ląstą, smegenis, veidą ir kaklą. Masažuojama širdis. 6. Apsaugo nuo lytinių liaukų sutrikimų. 7. Gerina regėjimą ir balso tembrą. 8. Skatina apetitą, virškinimą ir maisto medžiagų įsisavinimą.

мотошины

Terapinis poveikis

1. Poza naudinga, jei sergate virškinimo organų funkciniais sutrikimais, smegenų nepakankamumu, jei nukrypę pilvo organai, sutrikusi lytinė veikla ar gresia gimdos iškritimas. 2. Pratimas naudingas sergantiesiems astma. 3. Gydo dispepsiją ir vidurių užkietėjimą. 4. Apsaugo nuo išvaržos ir hemorojaus. 5. Gydo kai kurias žarnyno ligas ir išsiplėtusias kojų venas.

Parašykite komentarą