Vakrasana

(Išlenkta poza)

Vakra sanskrito kalba reiškia „lankas, išlenkimas”. Atliekant šią pozą, stuburą reikia pasukti, kūną sulenkti.
Atsisėskite tiesiai. Ištieskite kojas. Pakelkite kairį kelį iki krūtinės, kairę pėdą padėkite prie dešinio kelio. Kairės rankos plaštaką padėkite ant grindų už nugaros. Dešinę ranką perkelkite per kairį kelį, plaštaką padėkite ant grindų, rankos pirštus pasukite į kairę pusę. Pasukite liemenį, galvą ir kairįjį petį kairėn. Smakrą laikykite virš kairio peties. Grįžkite į pradinę padėtį. Pratimą atlikite ir į dešinę pusę.

Pratimo atlikimas

1. Atsisėskite. 2. Kojas ištieskite į priekį ir suglauskite. 3. Pakelkite kairį kelį iki krūtinės. Kairės pėdos dešinysis čiurnos kaulas turi atsirasti prie dešinio kelio, pėda padėta ant grindų. 4. Kairės plaštakos delnu atsiremkite netoliese už nugaros į grindis. Pirštus laikykite nusuktus nuo savęs. 5. Dešinę ranką perkelkite per sulenktą kairę koją truputį žemiau kelio ir plaštaką padėkite ant grindų. Pirštus pasukite kairėn. 6. Liemenį ir galvą laikykite tiesiai. Dešinės rankos plaštaka spausdami grindis, žastu stumkite kairį kelį kuo toliau į dešinę. 7. Giliai įkvėpkite. Iškvėpdami liemenį, galvą ir kairįjį petį lėtai sukite kuo labiau į kairę.
8. Galvą sukite į kairę, kol smakras atsiras virš kairiojo peties. Galvos nebesukite, bet žiūrėkite kuo toliau atgal. Stuburas turi būti kiek įmanoma pasuktas. 9. Nekvėpuodami pabūkite šia poza 5—10 sekundžių. 10. Įkvėpdami grįžkite į pradinę padėtį (judesius atlikite atvirkščia eilės tvarka) . 11. Pratimą pakartokite, sukdamiesi į kitą pusę.
joga vilnius

Kuo naudinga Vakrasana?

1. Pasisukimai į priešingas puses labai naudingi stuburui. 2. Kelia stuburo ir pilvo raumenų bei nervų tonusą, aktyvina inkstų, žarnyno, skrandžio, antinksčių ir lytinių liaukų veiklą. 3. Mankština juosmens ir kaklo raumenis. 4. Šalina susikaupusius ant juosmens ir pilvo riebalus. 5. Gydo vidurių užkietėjimą ir virškinimo sutrikimus.


Pastabos

1. Vakrasana yra paprastesnis Ardha Matsyendrasanos variantas. Jeigu gebate atlikti Ardha Matsyendrasaną, tai Vakrasana nėra būtina, nes abiejų pratimų atlikimo principas yra tas pats. 2. Vakrasanos poveikis organizmui yra toks pat, kaip Ardha Matsyendrasanos, tik silpnesnis.

Parašykite komentarą