Chakrasana – stovint

(Rato poza)

Chakra sanskrito kalba reiškia „ratas”.
Atsistokite tiesiai. Kojas suglauskite. Pakelkite vieną ranką palei šoną aukštyn. Ją keldami, iš pradžių delną laikykite atsuktą žemyn, o kai ranka atsidurs pečių aukštyje, jį pasukite į viršų. Pasilenkite į šoną, iškeltos rankos žastą laikykite priglaustą prie ausies. Lenkdamiesi kitos rankos delnu braukite per koją link kelio. Atlikdami pratimą, kelių ir alkūnių nelenkite. Grįžkite į pradinę padėtį.


Pratimo atlikimas

1. Atsistokite tiesiai. Kojas suglauskite. Rankas nuleiskite žemyn, pirštus suglauskite, delnus priglauskite prie šlaunų. Žiūrėkite į priekį. Kūną atpalaiduokite. 2. Lėtai ir giliai įkvėpdami, įtempkite dešinę ranką ir, nelenkdami alkūnės, lėtai kelkite palei šoną aukštyn. Delną laikykite pasuktą žemyn. Kai ranka atsidurs pečių lygyje, delną pasukite į viršų ir ranką iškelkite virš galvos. Iškelta ranka turi būti įtempta ir tiesi, pirštai suglausti, vidinė žasto pusė turi liesti dešinę ausį. Kairę ranką visą laiką laikykite prie kairės šlaunies. Įkvėpkite lėtai ir giliai, kol iškelsite ranką aukštyn. 3. Iškvėpdami pakelkite dešinį petį ir lenkitės per liemenį kairėn (nesiloškite atgal ir nesilenkite į priekį). Nepasukdami galvos, lenkitės tol, kol ištiesta dešinė ranka atsidurs lygiagrečiai su grindimis. Lenkdamiesi kairės rankos delnu braukite per kairės kojos šoną žemyn. Kojų per kelius nelenkite, dešinę ranką laikykite tiesią, prispaustą prie dešinės ausies. Žiūrėkite į priekį. 4. Stovėkite taip, kol galite būti nekvėpavę. Dėmesį sutelkite į kūno raumenis. 5. Lėtai įkvėpdami, išsitiesiate (galvą laikykite tiesiai, ranką — ištiestą). Nuleisdami ranką, delną iš pradžių laikykite atsuktą aukštyn, o pečių aukštyje pasukite žemyn. Ranką nuleiskite palei šoną. 6. Pratimą kartokite lenkdamiesi į dešinę pusę.

kas yra joga

Pastabos

1. Pratimą atlikite lėtai, judesiai turi būti nestaigūs, juda tik viršutinė liemens dalis, kojos vietoje, tiesios. 2. Mokydamiesi kojas galite truputį pražergti, kad neprarastumėte pusiausvyros.

Kuo naudinga Chakrasana?

1. Sukamas ir lenkiamas stuburas darosi elastingesnis. 2. Apkraunami krūtinės ląstos skersaruožiai raumenys, gerėja jų kraujotaka. 3. Krūtinės ląstos kaulai ir sąnariai pasidaro lankstesni, mankštinami klubų sąnariai. 4. Stiprėja keliai, rankos, pečiai. 5. Didėja plaučių tūris. 6. Mažėja nereikalingas riebalų sluoksnis ant liemens, klubų ir pilvo. Stiprėja tarpvietės raumenys. 7. Ilgai treniruojantis, kūnas tampa lankstus ir stangrus, lieknėja talija, platėja krūtinė, grakštėja laikysena.
Pastaba
Pratimas lengvas, jį gali atlikti kiekvienas. Šią pozą darykite kasdien.

Parašykite komentarą